Data publikacji: 2024-03-26
Link sponsorowany

Marketing automation w zarządzaniu bazą klientów

Oczekiwania klientów stale rosną, współczesny rynek jest również niezwykle konkurencyjny, dlatego wiedza na temat potrzeb konsumentów to podstawa w przygotowaniu skutecznej strategii działań marketingowych. Klienci to dzięki nim firmy mogą realizować swoje założone cele biznesowe. Czym byłaby firma bez klientów? To oni pozwalają kształtować pozycję firmy na rynku i odnosić sukcesy w branży. Jaki jest sekret udanego marketingu? Co kryje się pod pojęciem automatyzacja marketingu?

Współczesny biznes w wielu aspektach swojej działalności dąży do automatyzacji wielu procesów, nie inaczej jest w obszarze marketingu. Marketing automation to rewolucyjna technologia, które radykalnie zmienia sposób prowadzenia działań marketingowych w teraźniejszym, cyfrowym świecie. Z automatyzacji marketingu może skorzystać praktycznie każda firma, bez względu w jakiej branży działa. Marketing automation może być korzystny w szczególności dla przedsiębiorstw, które działają z obszarze e-commerce np. w sklepie internetowym.

Marketing automation pozwala na automatyzację i optymalizację działań marketingowych. Marketing automation w zarządzaniu bazą klientów to nieocenione narzędzie w rękach działu marketingu. Wdrożenie marketing automation pozwala na skuteczniejsze i bardziej precyzyjne dotarcie do potencjalnych klientów.

system marketing automation, gromadzenie danych, content marketing

Oprogramowanie marketing automation oraz wdrożenie skutecznych kampanii marketingowych wpływają na wzrost sprzedaży i na generowanie większych przychodów dla firm. Dlaczego warto wdrożyć marketing automation i zyskać potencjalnych klientów? Automatyzacja marketingu to proces, którego nie da się już zatrzymać. System marketing automation będzie cały czas się rozwijał i pomagał w procesach kontaktu z potencjalnymi klientami.

Jak działa automatyzacja marketingu na przykładzie konkretnej sytuacji?

Załóżmy, że zajmujesz się sprzedażą AGD i RTV i właśnie te produkty znajdują się na Twojej stronie www lub sklepie internetowym. System marketing automation zbiera dane na temat zachowania wszystkich potencjalnych klientów (inaczej mówiąc są tzw. lead) odwiedzających twój biznes online. Załóżmy, że klient odwiedza parokrotnie sklep internetowy najwięcej czasu przeglądając podstronę z laptopami, expresami do kawy czy np. lodówkami.

Potencjalny klient najdłużej zatrzymuje się przeglądając oferty z expresami do kawy. Rozpatrzy teoretycznie iż klient dodał produkt do koszyka, ale go kupił. W oparciu o tego typu dane zachowania klienta na stronie online, zbierane przy użyciu różnych narzędzi i funkcji marketing automation, jesteśmy w stanie precyzyjnie zaplanować swoje strategie marketingowe. Dzięki automatyzacji marketingu jesteś w stanie w bardzo krótkim czasie stworzyć oferty i kampanie idealnie wbijające się w potrzeby leadów.

Kiedy skorzystać z marketing automation?

Wdrożenie marketing automation jest przeznaczony dla firm, które chce osiągnąć większą efektywność swoich działań marketingowych. Zastosowanie rozwiązań marketing automation pozwala zaoszczędzić czas i zasoby oraz osiągnąć znacznie lepsze wyniki w dużo krótszym przedziale czasowym. Następnie dzięki odpowiedniej personalizacji danych oraz ich automatycznej wysyłce firma może zwiększyć skuteczność swoich działań. Czasami trudno utrzymać aktualność oraz jednolitość informacji o klientach, szczególnie w przypadku dużych baz danych co umożliwia automatyczne zarządzanie danymi. Automatyzacja pozwala na budowanie relacji pomiędzy klientem a firmą, szybciej i sprawniej odpowiadać na zapytania klientów oraz zwiększyć znacznie jakość obsługi. Platforma marketing automation pozwala na prowadzenie kilku kanałów komunikacji jednocześnie. Systemy te pozwalają na wysyłanie spersonalizowanych wiadomości e-mail, SMS-ów, pop-upów, newsletterów, a także komunikatów push w czasie rzeczywistym. Pozwala ona także łatwiej zbierać i analizować dane dotyczące działań marketingowych twojej firmy, wykorzystuje się je do generowania leadów. Aby w pełni wykorzystać skuteczność działań marketingowych dzięki automatyzacji marketingu, firma powinna zadbać o odpowiednie szkolenie pracowników. Pracownicy powinni dysponować kompleksową wiedzą na temat działania systemu oraz jego możliwości. W przeciwnym razie należy skorzystać z usług specjalistów.

generowanie leadów

Jak wdrożyć Marketing Automation w firmie?

Zastosowanie marketing automation jest nieco kuriozalny, bo znawcy tematu wciąż powtarzają, że system ten pozwala w sposób znaczący oszczędzić czas. Jest to prawda, ale jak to w życiu bywa zawsze są dwie strony medalu. Decydując się na stosowanie tego rozwiązania potrzeba poświęcić nieco więcej czasu na wdrażanie technologii oraz automatyzację marketingu w firmie. Docelowo system będzie funkcjonował bezobsługowo, jednak na wstępnych etapach trzeba go odpowiednio ustawić. Jeśli nie zdecydujemy się na wdrożenie systemu ze wszystkimi możliwymi opcjami możemy zacząć naszą przygodę z automatyzacją marketingu od czegoś mniejszego i stosunkowo prostego do wprowadzenia. Może to być na przykład wysyłanie cyklu e-maili dla nowych kontaktów lub newsletter z dynamiczną treścią. Pamiętajmy jednak o konsekwencji naszych działań i wprowadzajmy systematycznie krok po kroku kolejne elementy i procesy. Wdrożenie etapami automatyzacji marketingu ma swoje plusy, możemy na bieżąco śledzić co działa w automatyzacji, a co szwankuje. Po kilku miesiącach będziemy się cieszyć całkiem zaawansowaną maszyną, która będzie pracowała jak sztab pozyskania i obsługi klienta 24 godziny 7 dni w tygodniu 365 dni w roku.

Podsumowanie

Internet ma ogromną siłę i praktycznie nieograniczony potencjał. Nowe technologie, a co za tym idzie nowe coraz doskonalsze narzędzia ułatwiające nam pracę rozwijają się z błyskawicznym tempie. Umiejętne użycie zdobyczy technologii może wywindować działania firmy na zupełnie nowy poziom. System marketing automation dzięki właściwym algorytmom i cały czas doskonalącej się sztucznej inteligencji zasila pracowników działów marketingu, sprzedaży i reklamy w bezcenne dane na temat użytkowników. Dzięki marketing automation pracownicy działu marketingu mogą stworzyć odpowiednie kampanie marketingowe dostosowane do zainteresowań i potrzeb klientów. Automatyzacja pozwala tworzyć kampanie reklamowe skierowane do potencjalnego klienta. Wykorzystując narzędzia marketing automation jest szansa na wyprzedzenie konkurencji oraz ocenić czy działania marketingowe są skuteczne.

Udostępnij artykuł:
STRONA WYKORZYSTUJE PLIKI COOKIES

Korzystamy z plików cookies w celu dostosowania serwisu do Twoich potrzeb. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Akceptuję pliki cookies